Bilgisayar ve tablet oyunlarıyla rekabet edebilecek, ileri düzeyde hayal gücü ve yaratıcılık içeren, sosyal ve işbirlikçi, kazanma ve kaybetme yerine birlikte yaratıma odaklanan ve _bunların üzerine_ heyecan ve macera dozu yüksek bir oyuna ne dersiniz? 1974 yılında _Dungeons & Dragons_ ile başlayan Masaüstü Rol Yapma Oyunlarının, aradan geçen elli yılda ciddi bir kültürel etkisi oldu. Sayısız bilgisayar ve masaüstü oyununa, fantastik edebiyat ve filmlere ilham kaynağı olup çok sayıda çocuk ve gencin hayatını zenginleştirdi. Eğitimciler bu tarz oyunların yaratıcılık, rol yapma, problem çözme ve sosyal beceriler üzerindeki pozitif etkileri hakkında uzun süredir konuşuyor. Fakat bu oyunlara hakim kişi sayısının azlığı, öğrencilerin erişim imkanının düşük kalmasına sebep oluyor. Bu atölyede öğrenciler birer karakter yaratacak; fantastik bir dünyanın detaylarını tasarlayacak; tehlikeye karşı gelecek; riskler alıp bazen zafer kazanırken bazen de tökezleyecek; coşkuyu, ihaneti, arkadaşlığı ve insan dramının tamamını yaşayacaklar. Daha da iyisi, tüm bunları pasif alıcılar olarak yaşamak yerine eş-yaratıcılar olarak _oluşturmayı_ deneyimleyecekler. # Amaç Yaratıcı Oyun Atölyelerinin amacı çocukların macera oyunları aracılığıyla yaratıcılık ve problem çözme becerilerini geliştirebilecekleri bir grubun parçası olmalarını sağlamaktır. Bu eğitim katılımcıların aşağıdaki becerileri edinmelerini sağlar: - Hayali karakterler oluşturmanın adımlarını tarif edebilmek, - Hayali karakterler oluşturma adımlarını kullanabilmek, - Hayali karakterler hakkında kısa paragraflar yazabilmek, - Emprovize rol yapabilmek, - Stratejik düşünmek, - Grup olarak problem çözebilmek. Bu eğitim katılımcıların aşağıdaki deneyimleri yaşamalarını sağlar: - İşbirlikçi hikaye oluşturma, - Hayal gücü ve yaratıcılığını kullanma, - Macera oyunları ile ilgilenen işbirlikçi bir grubun parçası olma. # Etkinlik süreci ve içerik Oyunlarımız fantastik bir dünyada geçen macera oyunlarıdır. Bu oyunlar hayal ederek ve konuşarak oynanır. Oyuncular kendi yarattıkları karakterlerin rolünü yaparak bu dünyadaki diğer karakterler ve tehlikelerle etkileşime girerler. Bu etkileşimler sonucunda gelişen olaylar yeni tepkiler gerektirir. Bu döngünün devam etmesiyle önceden yazılmamış, işbirliği ile oluşan bir hikaye ortaya çıkmaya başlar. Atölyelerdeki ilk adım, her katılımcının oyun boyunca rolüne bürüneceği bir karakter yaratmasıdır. Oyuncuların bu karakterleri mümkün olduğunca detaylı ve inandırıcı bir şekilde yaratmaları beklenir. Fantastik bir ortaçağ dünyasında görebileceğimiz arketiplere dayanan ya da katılımcıların hayal gücünden doğan karakterler yaratılabilir: iyilik yapmaya çalışan bir hırsız, sağlığını geri kazanmaya çalışan bir büyücü, dövüşmemeye yemin etmiş eski bir savaşçı… Oyun bu karakterlerin maceralarına odaklanır: kazanılması gereken hazineler, kurtulunması gereken zindanlar, ikna edilmesi gereken tüccarlar ya da alt edilmesi gereken soylular vardır. Bu maceralar önceden yazılmamıştır ve oyuncuların kararlarına göre şekillenir. Bunun üzerine, riskli durumlarda ne olacağını bazen zarlara bırakırız. Hem oyuncu kararları hem de zarlar önceden kestirilemediği için oyunu yazan kişi bile oyunda ne olacağını bilemez! Oyunlarda kazanan ya da kaybeden yoktur. Oyunun amacı rol yaparak hep birlikte bir hikaye ortaya çıkarmak, bu hikayeyi _yaşamaktır_.