# Büyücü ## Golem Kukla İpleri **Bir golemi kontrol ettiğiniz sürece**, onu savaş dışında karmaşık eylemleri gerçekleştirmek için kendi karakteriniz gibi kullanabilirsiniz. Duyularını kendi duyularınız gibi kullanabilirsiniz, ancak hamle zarlarında kendi özellik puanlarınızı kullanırsınız. ## Golem Sürgünü **Golemi sürgün ettiğinizde** +DAY atın. - 10+: Golem dünyadan ayrılır. - 7-9: Golem dünyadan ayrılır, ancak aşağıdakilerden birini seçin: - Kamp kurana kadar golem hareketlerinize Dezavantaj alırsınız. - 1d6 hasar alırsınız (Savunma Puanından etkilenmez). ## Kontrol **Birine dokunup zihnini etkilediğinizde** +ZEK atın. - 10+: 2 Hazırlık puanı elde edin. - 7-9: 1 Hazırlık puanı elde edin. Hazırlık puanı harcayarak onlara bir emir verebilirsiniz. İtaat etmek zorundalar, aksi halde 1d6 hasar alırlar. Aynı anda yalnızca bir kişi üzerinde etki sahibi olabilirsiniz. ## Demir İrade **Zihniniz kontrol edilmeye çalışıldığında veya duygularınızı etkileyen büyülere maruz kaldığınızda**, etkiyi yok sayıp 1d4 hasar almayı seçebilirsiniz (Savunma Puanından etkilenmez). ## Karanlığın İçinden **Karanlık bir gölgenin içine adım attığınızda**, yüz metreden daha az uzaklıktaki başka bir gölgeden dışarı çıkabilirsiniz. Taşıdığınız her şeyle birlikte tamamen geçmeniz gerekir. ## Gölgem ve Ben **Gölgeniz sizinle aynı hedefe saldırdığında**, hasarınıza +1d4 ekleyin. # Dövüşçü ## Kanlı Kalkan **Hasar aldığınızda** dişlerinizi sıkabilir ve darbeyi savuşturabilirsiniz. Eğer bunu yaparsanız hasar almazsınız fakat seçtiğiniz bir özellik puanınıza dezavantaj alırsınız. Dezavantajlarınızın tamamı doluysa bu yeteneği kullanamazsınız. ## Demir Deri Giydiğiniz zırh +1 Savunma kazanır ve 1 _ağırlık_ hafifler. ## Çarpışmacı **Bir savaşa girdiğinizde** +ZEK atın. - 10+: 3 Hazırlık elde edin. - 7-9: 2 Hazırlık elde edin. - 6-: 1 Hazırlık elde edin. Sonraki hamlenizi Dezavantajla atarsınız ve düşmanlarınız sizi ana tehdit olarak görür. Savaş sırasında bir Hazırlık harcayarak: - Sizi görebilen ya da duyabilen bir karakteri kötü bir durumdan kurtulmaya yönlendirebilir, - Erişiminizdeki bir karakteri kötü bir duruma yönlendirebilir, - Erişiminizdeki bir karakterin saldırısını başka bir yere yönlendirebilir, - Sizi görebilen ya da duyabilen bir karaktere, onların tepki vermeye fırsatı olmadan erişebilirsiniz. ## Açılış Vuruşu **Bir hedefe karşı Arbede hamlesini kullandığınızda** bir müttefik seçin. Müttefikiniz, hedefinize yaptığı bir sonraki saldırıda +1d4 hasar verir. ## Hücum **Savaşa bir güç gösterisiyle (haykırış, savaş çığlığı gibi) hücum ettiğinizde** aşağıdakilerden birini seçin: - Müttefikleriniz bir sonraki hamlelerinde avantaj kazanır. - Siz 1 ek Odak kazanırsınız. ## Savaş Alanı Taktikleri **Bir savaş alanını veya tehlikeli bir ortamı incelediğinizde** GM'e aşağıdakilerden iki soru sorun. GM size doğru cevap verecektir. - İçeri girmek, dışarı çıkmak veya geçmek için en iyi yol neresi? - Savunma yapmak için en iyi yer neresi? - Saldırıya geçmek için en iyi yer neresi? - Burada benim için en büyük tehdit nedir? - Düşmanın gerçek konumu neresi? - Eğer müdahale etmezsem bu savaşın muhtemel sonucu nedir? # Rahip ## Seçilmiş Kişi Bir büyü seçin. Seçtiğiniz büyüyü bir seviye daha düşük olarak bahşedilmiş gibi kullanabilirsiniz. ## Güçlendirme **Büyü yaptığınızda**, 10+ atarsanız 7-9 listesinden bir madde seçme hakkına sahip olursunuz. Bunu yaparsanız, aşağıdaki etkilerden birini de seçebilirsiniz: - Büyünün etkileri iki katına çıkar. - Büyünün hedefleri iki katına çıkar. ## Bilgili ve Bilge **Etki alanınız hakkındaki Bilgi Hatırladığınızda** zarları Avantaj ile atın. ## İlahi Müdahale **Tanrınıza yakarıp bir lütuf bahşetmesini istediğinizde** bir Hazırlık elde edersiniz ve bu hamle ile daha önce elde ettiğiniz tüm Hazırlık puanlarını kaybedersiniz. Siz veya bir müttefik hasar aldığında, bu Hazırlık puanını kullanarak tanrınızın araya girmesini dileyebilirsiniz. Tanrınız uygun bir şekilde müdahale ederek hasarı önler. ## Gök Dokunuşu **Birisini İkna'ya çabaladığınızda**, size onlara dair bir içgörü bahşedilir. Bu kişiyle ilgili İnceleme hamlesi listesinden iki soru sorun. ## Rehberlik için Dua **Tanrınıza değerli bir şey feda ederek rehberlik için dua ettiğinizde**, tanrınız size ne yapmanızı istediğini belli eder. Bunu yaparsanız, Deneyim Puanı işaretleyin.