# 1. Temel Bilgiler
- Kültürünüzü belirleyen, içinde yetiştiğiniz milleti seçin
- [ ] Antik Yunan
- [ ] Asur
- [ ] Mısır
- [ ] Ön-Türk kabileleri
- [ ] Cermen kabileleri
- Yaş için zar atın: 16 + 2d6
- Boy için zar atın: 145 cm + 5d12/5d10
# 2. Görüntü
Her kategoriden bir seçeneği seçin.
- Gözler: Kaçamak Bakışlar, Göz bandı, Suçlu bakışlar
- Baş: Kapşonlu Baş, Dağınık Saç, Kısa Saç
- Kıyafet: Koyu giysiler, şık giysiler, sıradan giysiler
- Vücut: İnce vücut, Gergin vücut, Hızlı vücut
# 3. Puanlar
- Özellik puanları: +2, +1, +1, 0, 0, -1
- Hasar: d8
- Can: 16+DAY
Özellik puanlarınızı altı özelliğe dağıtın:
- Güç
- Çeviklik
- Dayanıklılık
- Zeka
- Bilgelik
- Karizma
# 4. Dürtüler
Aşağıdaki üç seçenekten birini seçin.
- [ ] Hazine Avcısı: Değerli bir şey edinmek için büyük bir risk alın.
- [ ] Casus: Korunaklı bir yere kendinizi fark ettirmeden sızın.
- [ ] Gözüpek: Plansız bir şekilde tehlikeye atılın.
# 5. Geçmiş
Aşağıdaki üç seçenekten birini seçin.
## 5.1 Soyguncu
**Soygun amacıyla bir mekanı detaylıca incelediğinizde**, İnceleme hamlesiyle sorabileceğiniz sorulara ek olarak, aşağıdaki listeden bir soru sorabilirsiniz.
- İçeri girmenin en iyi yolu nedir?
- Burada yerli yerinde olmayan nedir?
- Buradaki en büyük tehlike nedir?
- Değerli eşyaları nerede saklıyorlar?"
## 5.2 Gölge
**Başka bir hamle için zar atarken, eğer bu hamleyi gizlice yapmak istiyorsanız**, aşağıdan ÇEV'inize eşit veya daha az (minimum 0) seçenek seçebilir ve ardından diğer oyunculara şunları tarif edebilirsiniz:
- Hamleyi yaparken dikkati nasıl başka yöne çektiğinizi...
- Hamleyi yaparken nasıl göze görünmediğinizi...
- Hamleyi yaparken nasıl sessiz kaldığınızı...
- Hamleyi yaparken neden hiç iz bırakmadığınızı...
Hamle zarınızda,
- 10+: Söylediklerinizin hepsi gerçekleşir.
- 7-9: GM, ifadelerinizden birinin gerçekleşmediğini ama diğerlerinin gerçekleştiğini söyler.
Başarısızlık durumunda herhangi bir garanti elde etmemiş olursunuz.
## 5.3 Suikastçi
Arkadan Bıçaklama hamlesinin seçeneklerine aşağıdakini ekleyin:
• Hedefinizin uzuvlarından veya duyularından birini geçici olarak devre dışı bırakırsınız.
Ek olarak, **birini Arkadan Bıçaklarken 10+ attığınızda**, listeden iki yerine üç seçim yapabilirsiniz.
# 6. Ekipman
Taşıma Kapasiteniz 9+GÜÇ'tür.
Aşağıdakilerle başlarsınız:
- Malzeme çantası (3 _Kullanım_, 1 _Ağırlık_)
- Deri zırh (1 _Savunma_, 1 _Ağırlık_)
- Hırsız aletleri (1 _Ağırlık_)
Silahınızı seçin:
- [ ] Hançer (_Bitişik_, 1 _Ağırlık_) ve Kısa kılıç (_Yakın_, 1 _Ağırlık_)
- [ ] Düello Kılıcı (_Yakın_, _Hassas_, 1 _Ağırlık_)
İki tane seçin:
- [ ] 3 adet Fırlatma Bıçağı (_Fırlatma_, _Çevre_, 0 _Ağırlık_) ve Panzehir (0 _Ağırlık_)
- [ ] Malzeme çantası (3 _Kullanım_, 1 _Ağırlık_)
- [ ] Eski yay (_Çevre_, 2 _Ağırlık_)
- [ ] İyileştirici iksir
- [ ] Son soygundan kalan paralar (_1d10 sikke_)
# 7. Başlangıç Hamleleri
## 7.1 Tehlike Sezgisi
**Bir bölgeyi incelemek için zaman ayırdığınızda**, GM'e "Burada bir pusu veya tuzak var mı?" diye sorabilirsiniz. Yanıt "evet" ise, Zar+BİL atın.
- 10+: Aşağıdaki listeden üç soru sorabilirsiniz.
- 7-9: Bir soru sorabilirsiniz.
- Tuzak veya pusuyu tetikleyecek olan şey nedir?
- Tetiklendikten sonra ne olacak?
- Nasıl devre dışı bırakılabilir veya engellenebilir?
- Başka neye dikkat etmeliyim?
## 7.2 Arkadan Bıçaklama
**Farkında olmayan bir düşmana yakın dövüşte saldırırsanız**, ya hasarınızı uygulayın ya da Zar+ÇEV atın
- 10+: Hasarınızı verin ve listeden iki tane seçin.
- 7-9: Hasarınızı verin ve listeden bir tane seçin.
- Hasar zarınız, zırhı yok sayacak şekilde uygulanır.
- Hedefiniz tepki ya da karşılık veremeden uzaklaşabilirsiniz.
- Hedefinizi bir süreliğine şaşkına çevirir veya engellersiniz. Bunu fırsat olarak kullanabilen herkes zarını Avantaj ile atar.
- Üzerlerinden korumasız ve görünür bir eşyayı alırsınız. Siz onlara aldığınızı gösterene kadar fark etmeyeceklerdir.
- Hedefinizin Savunma Puanını, zırhını tamir edene kadar 1 azaltırsınız.
- Hedefiniz bir süreliğine gürültü çıkaramaz veya alarm veremez.
## 7.3 Meslek Sırları
**Kilitleri açarken, yankesicilik yaparken ya da tuzakları etkisiz hale getirirken**, Zar+Dex atın.
- 10+: Sorunsuz başardınız.
- 7-9: Yine başardınız, ama GM aşağıdaki seçeneklerden ikisini seçer ve siz de GM’in seçtiği seçeneklerden birini uygulamak zorundasınız:
- Bir şeyler harcamanız gerekir (zaman, ekipman, kaçırılan bir fırsat vb.)
- Arkanızda iz bırakırsınız veya şüphe uyandırırsınız
- Tehlikeli veya savunmasız bir konumda kalırsınız.
## 7.4 Işıktan Uzak
Gizlenmek için gölgeli alanları veya karanlığı kullandığınızda, kendinizi belli edene kadar normal yöntemlerle tespit edilemezsiniz.
# 8. Bağlar
(Bu soruları arkadaşlarınıza sorun)
- Aranızda bana tek güvenen kişi hanginiz?
- Arkamı kollayan hanginiz?
- Değersiz bir sokak faresi olduğumu düşünen hanginiz?
- Aranızdan kim ne gerekiyorsa yapmaya hazır?
# 9. Sorular
1. Sizi bir hırsız hayatına yönelten nedir?
2. En büyük vurgununuz hangisiydi?
3. Gizli kozunuz nedir? Onu nasıl elde ettiniz?
4. Arkadaşlarınıza neden güveniyorsunuz? Onlar neden size güvenmeli?