# 1. Temel Bilgiler - Kültürünüzü belirleyen, içinde yetiştiğiniz milleti seçin - [ ] Antik Yunan - [ ] Asur - [ ] Mısır - [ ] Ön-Türk kabileleri - [ ] Cermen kabileleri - Yaş için zar atın: 16 + 2d6 - Boy için zar atın: 145 cm + 5d12/5d10 # 2. Görüntü Her kategoriden bir seçeneği seçin. - Gözler: Sert bakışlar, yorgun bakışlar, heyecanlı bakışlar - Baş: Karışık saç, Örgülü saç, Dazlak kafa - Deri: Nasırlı eller, Bronzlaşmış cilt, Yaralı deri - Vücut: Kalıplı vücut, Kıvrak vücut, Yara izli vücut # 3. Puanlar - Özellik puanları: +2, +1, +1, 0, 0, -1 - Hasar: d10 - Can: 20+DAY Özellik puanlarınızı altı özelliğe dağıtın: - Güç - Çeviklik - Dayanıklılık - Zeka - Bilgelik - Karizma # 4. Dürtüler Aşağıdaki üç seçenekten birini seçin. - [ ] Kahramanlık: Senden zayıf olanları savunmak için kendini tehlikeye at. - [ ] Rekabet: Denk ya da daha güçlü bir rakip karşısında kendini kanıtla. - [ ] Koruma: Tehlikeli bir durumda birini korumak için verdiğin sözü tut. # 5. Geçmiş Aşağıdaki üç seçenekten birini seçin. ## 5.1 Asker **Bir askeri birim veya savaş durumu hakkında Bilgi Hatırladığınızda**, daha önce karşılaştığınız benzer bir durumu anlatabilirsiniz; bunu yaparsanız, ZEK yerine GÜÇ ile zar atarsınız. Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda ilk hareket eden kişi bir sonraki hamlesinde Avantaj elde eder. Ek olarak, **bir düşman sizi izlerken ve zor bir seçim yapmanız gerektiğinde**, GM size düşmanın ne yapmanızı beklediğini söyler. ## 5.2 Çukur Dövüşçüsü **Size hasar vermek üzere olan bir darbeyi zırhınızın kuvvetli olduğu bölgeye yönlendirdiğinizde**, hasar iptal edilir, ancak zırh veya kalkanınızın (seçiminize bağlı) Savunma Puanını 1 azalır. Birkaç saat harcayarak zırhı tamir edebilirsiniz. Bu hamleyi birkaç kez yaparak Savunma Puanını sıfıra düşmesine sebep olursanız zırhınız kullanılamaz hale gelir. ## 5.3 Muhafız **Bir düşmanla yakın dövüşteyken düşman başka birine saldırı yaparsa**, bu saldırıyı önleyebilirsiniz. Düşmanın hamlesi, hedef aldığı kişi yerine sizi etkiler. # 6. Ekipman Taşıma Kapasiteniz 12+GÜÇ'tür. Aşağıdakilerle başlarsınız: - Malzeme çantası (3 _Kullanım_, 1 _Ağırlık_) - Temel yakın dövüş silahı (1 _Ağırlık_). Silahın ne olduğunu seçmeli ve sizin için neden önemli olduğunu açıklamalısınız. Savunmalarınızı seçin: - [ ] Zincir zırh (1 _Savunma_, 1 _Ağırlık_) ve Malzeme Çantası (3 _Kullanım_, 1 _Ağırlık_) - [ ] Pullu zırh (2 _Savunma_, _Hantal_, 3 _Ağırlık_) Birini seçin: - [ ] Kalkan (+1 _Savunma_, 2 _Ağırlık_) - [ ] Eski yay (_Çevre_, 2 _Ağırlık_) - [ ] Ağır silah (_Erişim_, _+1 Hasar_, _Çift El_, 2 _Ağırlık_). Silahın ne olduğunu seçmelisiniz. - [ ] Hançer (_Bitişik_, 1 _Ağırlık_) ve yakın zamanda öldürdüğünüz bir canavardan bir ödül (_1d10 sikke_). # 7. Başlangıç Hamleleri ## 7.1 Zırhlı Eğer giymekte olduğunuz zırhta _Hantal_ etiketi varsa, bu etiketi görmezden gelebilirsiniz. ## 7.2 Dövüş Stili Yakın dövüş teknikleri konusunda uzun süre eğitim aldınız. Bu sebeple, - **Bir dövüşe girdiğinizde veya Yakın Dövüş hamlesinde 10+ attığınızda**, 1 Odak kazanırsınız. Maksimum Odak sayınız 3'tür. Savaş bittiğinde, elinizdeki tüm Odakları kaybedersiniz. - **Yakın Dövüş hamlesi ile 7+ attığınızda**, hasar vermeye ek olarak, bir Odak harcayabilir ve bu sayede dövüş stilinizdeki manevralardan birini uygulayabilirsiniz. (10+ attığınızda kazandığınız Odak'ı hemen harcayabilirsiniz.) Dövüş stilinize bir isim verin ve stilinizin bir parçası olan üç manevrayı seçin: - [ ] Kılıç Kıran: Rakibinize silahını düşürtürsünüz. - [ ] İçinden Geç: Hasar zarlarınıza +3 _Delici_ hasar eklersiniz. - [ ] Müdafaa: Bu dövüş sırasında size yöneltilen bir sonraki hasar zarı Dezavantajla atılır. - [ ] Hep Beraber: Siz veya sizi hem görebilen hem de duyabilen bir müttefikiniz 1d6 Can iyileşir ve üzerindeki korku etkilerinden kurtulur. - [ ] Ezici Darbe: Eğer düşmanınız zırhlıysa, Savunma puanını 1 azaltın (minimum 0). - [ ] Biçme: Erişilebilir başka bir düşmana hasarınızı Dezavantajlı olarak verirsiniz. - [ ] Ayrıl: Rakibinizle yakın dövüş aralığından ayrılırsınız ve birkaç adım geri çekilirsiniz. Bunu ikiniz de hasar vermeden önce veya sonra yapabilirsiniz, seçim size aittir. - [ ] Kışkırt: Göz temasını koruduğunuz sürece düşmanınızın dikkatini tamamen kendinize çekersiniz. - [ ] Parçala: Saldırınız +1 hasar verir ve _Kuvvetli_ etiketi kazanır. Eğer saldırınız zaten _Kuvvetliyse_, etkisi daha da fazla olur. **Altıncı seviyeye ulaştığınızda**, stilinize eklemek için listeden iki ek manevra seçebilirsiniz. ## 7.3 Sağlam Asker **Dövüş esnasında bir müttefikinize Yardım ettiğinizde**, Avantajın üzerine +1 alırlar ve ayrıca hasar zarlarını Avantajla atarlar. Bir ücretli dövüşte size yardım ettiğinde, hasar zarınızı Avantaj ile atarsınız. # 8. Bağlar (Bu soruları arkadaşlarınıza sorun) - Hanginiz benimle birlikte dövüştü? Yanımda mıydın, yoksa karşımda mıydın? - Hanginizin korumaya yemin ettim? - Aramızda hepimizi öldürmeye en meyilli olan hanginiz? - Hanginizin dik durma konusunda benim yardımıma ihtiyacı var? # 9. Sorular 1. Dövüşmeyi nerede öğrendiniz? Kim öğretti? 2. Şimdiye kadar girdiğiniz en unutulmaz dövüş hangisiydi? Sizi fiziksel veya zihinsel olarak nasıl etkiledi? 3. Sizin için uğrunda savaşmaya değer ne var? 4. Burada son büyük savaş ne zaman oldu? Siz içinde miydiniz?