# Yakın Dövüş
**Yakın mesafede dövüştüğünüzde**, Zar+Güç atın.
* 10+: Hasarınızı verin ve aşağıdakilerden birini seçin:
- Düşmanın saldırısını engellersiniz.
- Fazladan +1d6 hasar verip düşmanın saldırısına maruz kalırsınız.
* 7-9: Hem hasarınızı verip hem de düşmanın saldırısına maruz kalırsınız.
# Uzaktan Atış
**Düşmana uzak mesafeden nişan alıp saldırdığınızda**, Zar+Çev atın.
* 10+: Temiz bir atışınız var. Hasarınızı verin.
* 7-9: Hasarınızı verin. Ayrıca aşağıdaki seçeneklerden birini seçin:
* Atış yapmak için hareket etmeniz veya sabit durmanız gerekiyor. Bu, GM tarafından tarif edilen bir tehlikeye maruz kalmanıza neden olur.
* Zor bir atış yaparsınız. Hasarınızı Dezavantaj ile atın.
* Birkaç atış yapmanız gerekiyor. Malzeme kullanana kadar mühimmatsızsınız. Atılabilir bir silah kullandıysanız, ya kırılmış ya da tamamen kaybedilmiştir.
# Koruma
**Savunma pozisyonu aldığınızda veya başkalarını korumak için devreye girdiğinizde**, Zar+Day atın.
* 10+: 3 Hazırlık puanı elde edersiniz.
* 7-9: 1 Hazırlık puanı elde edersiniz.
Eldeki Hazırlık puanlarınızı harcayarak:
* Koruduğunuz şeye yönelik bir saldırının hasarını ve etkilerini üzerinize çekebilirsiniz.
* Bir saldırının hasarını ve etkilerini yarıya indirebilirsiniz.
* Dikkati koruduğunuz şeyden kendinize çekebilirsiniz.
* Saldırgana bir saldırı yapabilirsiniz; hasarınızı Dezavantajla verin.
Saldırıya geçtiğinizde, savunmaya odaklanmayı bıraktığınızda veya tehdit geçtiğinde, bu hamle ile ilgili sakladığınız tüm Hazırlık puanlarını kaybedersiniz.
# Tehlikeye Karşı Gelme
**Bir tehlikeye karşı ya da riskli bir durumda eyleme geçtiğinizde**, tehlikeyle nasıl başa çıktığınızı anlatın.
* Zorlayarak veya güç kullanarak ise Zar+Güç,
* Hızlı veya çevik davranarak ise Zar+Çev,
* Sağlam durarak veya katlanarak ise Zar+Day,
* Hızlı düşünerek veya akıl ya da bilgiye dayanarak ise Zar+Zek,
* Algılarınıza güvenerek ya da irade göstererek ise Zar+Bil,
* Sosyal becerilerinizi veya kişiliğinizi kullanarak ise Zar+Kar,
atın.
* 10+: Amaçladığınızı yaparsınız ve tehdit gerçekleşmez.
* 7-9: Tökezlersiniz, tereddüt edersiniz veya çekinirsiniz. GM size daha kötü bir sonuç, sert bir pazarlık veya kötü bir seçim sunar.
# İkna
**Birini normalde yapmayacağı bir şeye ikna etmeye çalıştığınızda, eğer onların istediği veya ihtiyaç duyduğu bir şeye sahipseniz**, Zar+Kar atın.
* 10+: Sizden bir şey isterler. Buna dair bir söz verdiğinizde isteğinizi gerçekleştirirler.
* 7-9: Sizden bir şey isterler. Buna dair bir söz verdiğinizde, isteğinizi gerçekleştirmeden önce sözünüzü tutacağınıza dair somut bir güvenceye ihtiyaçları olacak.
# İnceleme
**Bir durumu veya kişiyi yakından incelediğinizde**, Zar+Bil atın.
* 10+: Aşağıdaki listeden GM'e üç soru sorun.
* 7-9: Sadece bir soru sorun.
Yanıtlara göre yaptığınız ilk hamle Avantaj kazanır.
Soru listesi:
* Burada yakın zamanda ne oldu?
* Yakında ne olacak?
* Neye karşı gözüm açık olmalı?
* Burada benim için faydalı ya da değerli olan nedir?
* Burada gerçekte kim kontrolü elinde tutuyor?
* Burada göründüğü gibi olmayan nedir?
# Bilgi Hatırlama
**Bir şey hakkında birikmiş bilgilerinizi hatırlamaya çalıştığınızda**, Zar+Zek atın.
* 10+: GM size konuyla ilgili ilginç ve kullanışlı bir şey söyler.
* 7-9: GM size konuyla ilgili ilginç bir şey söyler. Bunu kullanışlı hale getirmek size bağlıdır.
# Yardım
**Birisinin yaptığı bir hamleye, zarlar atılmadan önce yardım ederseniz**, Zar+Bağ atın.
* 10+: Yardımsız başarabileceklerinden daha fazlasını başarırlar ya da hamlelerinde Avantaj elde ederler. (GM'in seçimi)
* 7-9: Yukarıdakine ek olarak, onların eylemiyle ilişkili tüm risklere, maliyetlere veya sonuçlara maruz kalırsınız.